יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

מייק אפ - למרוח או לטפוח

אין מצב שתמצאו אותי יוצאת בלי מייק אפ מהבית.

המייק אפ נועד לשוות לעור הפנים מראה אחיד ולהעניק מראה זוהר ובריא (ובבוקר אני ממש לא במיטבי.../:  ).
המייק אפ יסתיר פיגמנטציה, עייפות ופצעונים (לפעמים) וכמובן ישמש כבסיס עמיד לשאר האיפור.  

על מנת לבחור את סוג המייק אפ הנכון, חשוב כי תאבחני את סוג העור שלך (יבש / שמנוני או מעורב) בטרם תרכשי מייקאפ. (על כך ארחיב בפוסט נפרד).

ברגע שהמייק אפ מותאם לסוג עור הפנים, הוא נמרח טוב יותר על העור, נראה טוב יותר ועמיד יותר.

כיצד תתאימי את גוון המייק אפ לעור הפנים ?
את גוון המייק אפ תתאימי לגוון העור באזור המחשוף, כמו כן, בנקודת המפגש בקו הלסת בין הפנים לצוואר.  
חשוב שהמייק אפ יתאים לגוון שלך וייתן לך מראה טבעי ולא ייראה כאילו יש לך מסיכה על הפנים (מייק אפ כהה מידי / בהיר מידי).

* זה בדיוק המקום לציין כי אוטוטו החורף מגיע. השיזוף שנצבר במהלך הקיץ הולך ודוהה, ועכשיו הוא הזמן המתאים גם להחליף את גוון המייק אפ הכהה יותר בו השתמשת בקיץ.

באיזה שלב של האיפור מניחים את המייק אפ?
כשלמדתי איפור, לפני כ 10 שנים,  לימדו אותנו להניח קודם כל את המייק אפ, ליצור סוג של דף חלק, נקי, ועליו להתחיל לצייר / לאפר.
יש המשתמשים בשיטה זו עד היום (וגם אני מידי פעם), ואולי זה באמת נכון לעשות ככה,
אבל לרוב אני מאפרת בדרך קצת אחרת, הפוכה.
קודם אני מאפרת את העיניים, כדי שאם תיפולנה שאריות צללית תוך כדי איפור ותלכלכנה את הפנים, יהיה לי קל יותר לנקות ולשים מייקאפ/קונסילר.
בסיום איפור העיניים אני מניחה מייקאפ / קונסילר (אחרי שכמובן ניקיתי את הפנים במקרה הצורך)  וממשיכה לאפר כרגיל (סומק, שפתון...)

איך באמת הכי נכון להניח מייק אפ על הפנים?
גם לשאלה הזו אין תשובה אחידה.

עד לפני מספר שנים, היו משתמשים רק בספוגיות הסיליקון המשולשות.



כיום, ניתן לראות בשוק לא רק ספוגיות משולשות לבנות, אלא גם ספוגיות צבעוניות וארגונומיות.



עם שני הסוגים, אני עובדת כאשר הספוגיות מעט לחות (מרטיבה אותן וסוחטת).
פחות מייקאפ מתבזבז,  מרקם המייק-אפ יוצא עדין יותר והמריחה חלקה יותר.
הנחת המייק אפ תעשה בטפיחות קלות (ולא במריחה).

דרך נוספת להנחת מייק אפ היא באמצעות מברשת מייק אפ.
קיימים סוגים שונים של מברשות.
מברשות משיער טבעי או משיער סינטטי, מברשות שטוחות או עגולות.
המברשת מאפשרת עבודה עם מייקאפים נוזליים ומוצקים (גם הספוגיות), העבודה איתה קלה מהירה ונוחה והמרקם המתקבל, אחיד.

הטכניקות לשימוש במברשות שונה:

במברשת שטוחה, ניקח מעט מהמייק אפ ובעזרת המברשת נמרח אותו עם כיוון צמיחת השיער ממרכז הפנים כלפי חוץ. נעבוד בכמויות לא גדולות ונוסיף כל פעם מייק אפ בהתאם לצורך.
היתרון בה (כמו עם הספוגית) הוא שניתן להגיע איתה למקומות פחות נגישים כמו צידי האף או מתחת לקו הריסים.





במברשות העגולות, כמו בשטוחות אין צורך לשים הרבה מייק אפ (נוסיף על פי צורך).
נעבוד בתנועות סיבוב עדינות עד להטמעת המייק אפ בעור ולקבלת מרקם אחיד.




אז מה עדיף?  ספוגית או מברשת?
יש יתרונות וחסרונות לכל שיטה.

המברשת חוסכת לנו בכמות המייק אפ
המברשת היא אחת וחוסכת לנו קנייה של ספוגיות חדשות כל הזמן
העבודה עם המברשת מהירה יותר והתוצאות טובות
את המברשת קל יותר לנקות.

והספוגית?
קטנה ואינה תופשת מקום
העלות שלה זולה (אני קונה בביוטי קר, כך שניתן להחליף אותה בתדירות גבוהה), לאלו בינינו שמתעצלות לנקות כל יום/יומיים
מגיעה לאזורים בפנים שהמברשת אינה מגיעה (צידי האף, מתחת לריסים).


אני באופן אישי, עובדת בשתי השיטות, לטעמי הן משלימות אחת את השניה.
בתיק האיפור שלי ניתן למצוא מברשות מסוגים וגדלים שונים, וגם... ספוגיות.

אני מניחה את המייק אפ עם מברשת ומשלימה את הגימורים בעזרת הספוגית

ועצה ממני: 
כפי שציינתי קודם, המייק אפ אמור לתת מראה אחיד וזוהר לפנים. 
אין צורך לשים המון מייקאפ ("שפכטל") על מנת לקבל את המראה הזה (-:, לרוב זה נראה פחות 
טוב..

ואיך אתן אוהבות להניח מייקאפ?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה